از جنس خاک

فدائی خاک خونین ایرانم، عاشق و دلداه شهیدانم

از جنس خاک

فدائی خاک خونین ایرانم، عاشق و دلداه شهیدانم

از جنس خاک

ما بدان مقصد عالـی نتوانیم رسید
هم مگر پیش نهد لطف شـما گامـی چند

بایگانی

اسلامی ترین کشور دنیا کجاست؟

سه شنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

اسلامی‌ترین کشور دنیا کجاست ؟ نتایج تحقیق دکتر حسین عسگری و خانم دکتر شهرزاد رحمان از اساتید دانشکده علوم تهران با عنوان "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ " نشان می‌دهد که نیوزلند، لوگزامبورگ، کشورهای اسکاندیناوی، اسلامی‌ترین کشورها هستند و تا رتبه 37 نیز هیچ یک از کشورهای اسلامی قرار ندارند ...

هدف از این گزارشات دروغ، صرفاً سیاسی و ضدتبلیغ علیه اسلام و مسلمانان و البته نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف ایران می‌باشد.

همگان می‌دانند که امروزه مطالعات آماری، به ویژه در عرصه‌ی علوم انسانی، مانند: جامعه‌شناسی، رفتارشناسی، دین‌شناسی، گرایش شناسی و ...، بسیار علمی و با پارامترهای متفاوتی انجام می‌گیرد، و البته هرگاه دلشان بخواهد، پارامترها و شاخص‌ها و حتی آمارها، قابلیت تغییر به نفع مطلوب را دارا می‌باشند.

مطالعات علمی و کیلویی:

اما باید روانشناسی و رفتارشناسی دیگری نیز صورت گیرد که چرا هر گاه نوبت به ضد تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان میرسد، مطالعات کیلویی انجام می‌گردد و نتایج کاذب حاصله، با اعداد و ارقام و رتبه‌بندی‌های دقیق و قطعی اعلام می‌شود؟!

مثال:

در متن همین سؤال آمده است که عرصه‌ی «امر به معروف و نهی از منکر»، محیط زیست و پاکی و آلودگی آن در نظر گرفته شده است و مثلاً نیوزلند در رتبه اول قرار گرفته است!

با بُعد سیاسی این تبلیغات و جریان‌سازی‌های بین‌المللی، ملی و حزبی برای مقوله "محیط زیست" کاری نداریم [که در تئوری‌های نوین امریکایی، از شاخص‌ترین بهانه‌ها و توجیهات برای اثبات ضرورت حکومت جهانی به محوریت امریکا می‌باشد]، بلکه می‌گوییم: "محیط زیست، یک محور است و نه تمامی موضوعاتی که شمول "امر به معروف و نهی از منکر" می‌باشند. حالا اگر شاخص اصلی این باشد که دولت‌ها و ملت‌ها، تحت ولایت و سلطه طاغوت قرار نگیرند، نیوزلند یا کشورهای اسکاندیناوی، در رتبه چندم قرار می‌گیرند؟!

ملاک تعیین شاخص‌ها:

یک موقع صاحب اندیشه یا اعتقادی مدعی است که اندیشه و اعتقاد دیگری را قبول ندارد، مثل این که جهان کفر، باورهای توحیدی را قبول ندارند و ‌یا ملت‌های موحد، اهل کتاب و مسلمان، کفر و شرک را قبول ندارند اما یک موقع ملت‌ها با اعتقاد خودشان سنجش می‌شوند، مثل این که بگویند: ببینیم واقعاً در میان مسیحیان، چند نفر مسیحی وجود دارد و یا در میان مسلمانان، یا بودایی‌ها، یا مارکسیسم‌ها و ... چند نفر واقعاً چنین گرایشات و تقیداتی دارند.

در چنین حالتی، تعریف و شاخص‌ها، از خود همان اندیشه یا مکتب اخذ می‌شود و نمی‌توان برایش پارامترها و شاخص‌های "من درآوردی" تعیین نمود.

به عنوان مثال می‌توانیم بگوییم: «ببینیم با توجه به تعریف لیبرالیسم یا دموکراسی، کدام یک از دولت‌ها یا ملت‌های غربی، واقعاً در اعتقاد و عمل، لیبرال یا دموکرات هستند"؟! اما نمی‌توان گفت به خاطر برخی از شاخص‌های اسلام، مسلمانان لیبرال‌ترین‌ها می‌باشند.

اسلامی‌ترین کشورها:

پس از توجه به این نکته‌ی مهم که "اسلامی‌ترین کشورها"، با "اسلامی‌ترین ملت‌ها" متفاوت است، باید ببینیم که تعریف اسلام و مسلمان‌ترین، در اسلام چیست؟ نه این که در حزب سبزها، یا ... کدام است؟!

خداوند متعال فرمود که امریکایی، چینی، عرب، ایرانی و ...، برای او فرقی ندارند، این مرزبندی‌های بشری است، بلکه در مرزبندی الهی، مسلمان‌ترین‌ها و مکرم‌ترین‌ها، با تقواترین‌ها هستند. حال نروژ یا سوئیس در رتبه چندم قرار دارند؟

پس اگر ملتی کمتر دروغ بگویند، از فضیلت بیشتری در این حسنه برخوردار هستند، اما دلیل بر این نیست که از مسلمان‌ترین‌ها باشند.

بُعد نظری و عملی:

انسان دارای دو بُعد "نظری و عملی" می‌باشد که تأثیر مستقیمی بر یکدیگر دارند. بالتبع تمامی ادیان، مکاتب، ایسم‌ها و ... نیز از دو بُعد نظری و عملی برخوردار می‌باشند.

از این رو، هر گونه نقصی در بُعد نظری، و هر گونه نقصانی در بُعد عملی، فرد را از دین یا مکتب‌اش دورتر می‌کند، اما این دلیل نمی‌شود در زمره‌ی دین، مکتب یا ایسم دیگری محسوب گردد.

به عنوان مثال: اگر سرمایه‌داری، تمامی دارایی‌اش را بین مردم و نیازمندان تقسیم کرد، نه دلیل بر این است که مسلمان است و نه دلیل بر این که کمونیست می‌باشد؛ پس نمی‌شود گفت: رژیم کمونیستی، یا مردمان کمونیست، مسلمان‌ترین‌ها هستند و یا مسلمانان سرمایه‌دار، کاپیتالیست یا امپریالیست هستند. این تقسیم بندی غلط، غیر علمی، غیر منطقی و غیر اخلاقی می‌باشد.

اگر مسلمانی غیبت کرد، گناه کبیره‌ای مرتکب شده است، اما از زمره‌ی مسلمانان خارج نشده است، و اگر کافری غیبت نکرد، حسنه‌ی اخلاقی در این زمینه دارد، نه این که مؤمن و مسلمان است. پس این آمارها، دسته‌بندی‌ها و قضاوت‌ها، عوام‌فریبی و ضد تبلیغ می‌باشد.

ما بخیل نیستیم:

ما اگر مسلمان باشیم، نه تنها "بخیل" نیستیم، بلکه مرزهای اعتقادی را به تناسب مرزهای جغرافیایی تقسیم نمی‌کنیم. ما از خدا می‌خواهیم که تمامی مردمان جهان موحد شوند، مسلمان شوند، دروغ نگویند، غیبت نکنند، فقط خدا را عبادت کنند، به معاد ایمان بیاورند، ظلم و جنایت نکنند و ...؛ حال خواه اکثریت چنین مردمی، در ایران باشند یا امریکا یا نروژ. و البته مسلمانان باید هوشیار باشند که اگر ملتی به فضایل اخلاقی بیشتری متصف گردید، زمینه‌های اصلاح اعتقادات آنها نیز مساعدتر می‌گردد و اگر ملتی به رذایل اخلاقی بیشتری متصف گردید، زمینه‌ی افساد در اعتقادات آنها مساعدتر می‌گردد.

از این روست که گفته می‌شود: «چه بسا به هنگام ظهور، بسیاری از غیر مسلمانان به حضرتش علیه السلام بپیوندند و بسیاری از مسلمانان، از دین خارج شوند».

آمارها و ارقام:

آمارها و ارقام را از هر زاویه و به هر لحاظی می‌توان مورد مطالعه و دسته‌بندی قرار داد، مضافاً بر این که شاخص و تعریف هر گزینه‌ای می‌تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال: تعریف و شاخص دروغ چیست؟ آیا ملاک، دروغ‌گویی افراد به یک دیگر می‌باشد، و یا دروغ گویی به خود و دروغ‌گویی‌های بزرگ حکومت‌ها به ملت‌های خودشان و سایر ملل نیز از مصادیق بارز و اصلی دروغ‌گویی می‌باشد؟ حال امریکا دروغ‌گوتر است یا انگلیس؟ فرانسه یا آلمان؟ جمهوری اسلامی ایران دروغ‌گوست، یا امریکا و متحدانش،دروغ‌گوترین‌ها و نیرنگ‌بازترین‌ها هستند؟!

*- ممکن است بگویند که آمار "قتل" در آفریقا بیشتر است؛ اما همه می‌دانند که اگر تمامی "قتل"های دنیا را جمع بزنند، به اندازه‌ی قتل‌عام‌های امریکا، انگلیس و متحدان و اسرائیل (جهان صهونیست) نمی‌شود.

*- به گزارش (Dily mail ) و طبق آمار خودشان، در مقوله "خشونت" و رفتارهای شرم‌آور، انگلیس رتبه اول را دارد، استرالیا رتبه دوم، آفریقا سوم و سوئد، بلژیک، کانادا، فنلاند، هلند، لوکزامبورگ و فرانسه، به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

*- به گزارش (nationmaster)، در رذیله‌ی "تجاوز جنسی"، آفریقای جنوبی (آن هم به واسطه فرهنگ آپارتاید غربی) در رتبه نخست قرار دارد، اما سوئیس در رتبه چهارم سوئد در رتبه ششم امریکا در رتبه چهاردهم و نروژ در رتبه بیست و چهارم قرار دارد؛ و البته این رتبه‌ها هر سال تغییر می‌کند و اگر تعداد به تناسب جمعیت محاسبه گردد، جداول متغیر می‌گردد.

نتیجه:

پس خوب است که آقای دکتر حسین عسگری و خانم دکتر شهرزاد رحمان از اساتید دانشکده علوم تهران، اگر چنین مطالبی نوشته‌اند و در "ایران فردا" نیز درج شده است، و هم چنین سایر محققین، قبل از مطالعه و ارائه‌ی هر آماری و مهم‌تر از آن «قضاوت» به ویژه راجع به مسلمانان ومسلمان‌ترین‌ها، روش‌های مطالعاتی و تحقیقاتی را از ابتدا مورد مطالعه قرار دهند؛ و البته اهداف عوام فریبانه را نیز از ساحت مطالعات علمی، دور سازند.

 

برگرفته از پایگاه پاسخگویی به سوالات و شبهات

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۳

نظرات  (۷)

۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۰۹ مهدی ابوفاطمه
لایک
خدا به ما رحم کنه که نام اسلام رو هم بد کرده ایم
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۳۴ ابوالفضل نخعی
بسیار مطلب زیبایی بود.
خدا خیرتان دهد.
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۰۹:۴۶ حامد پروینی
وای بر ما
۱۳ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۸ ...ما شیعه ها ...
چقدر جالب
اما خیلی هم موافق نیستم
لایک
۲۳ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۲۸ محمدرضا گلزاری

++++
با سپاس از مطالب و وبلاگ مفیدتون
خوشحال میشم اگر لطف کنید به منم سر بزنید 

پیروز و سربلند باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی